poniedziałek, 30 maja 2011

Warsztaty Małych Form Witrażowych

Szkło, wbrew pozorom, jest bardzo plastycznym materiałem. 
Można z niego wyczarować fantastyczne rzeczy począwszy od drobnej biżuterii, przez zawieszki ożywiające okna, po elementy wyposażenia wnętrz.
Wychodząc z tego założenia, kiedy już sama  przeszłam etap poznawania a potem walki ze szkłem, powołałam do życia warsztaty.
Przyjazny kąt znalazła w MDK Batory w Chorzowie.
Chciałam stworzyć miejsce, gdzie osoby zainteresowane tym tematem będą miały okazję nauczyć się robienia witraży. Uważałam, że skoro mnie się to podoba i interesuje, to znajda się też inni. 
I nie myliłam się, choć początki były trudne.
Bo na początku był chaos i pustka. Chaos, bo nie mieliśmy swojej sali i przenoszono nas z miejsca na miejsce, a pustka, bo nie było materiałów ani narzędzi. 
Może to i dobrze, bo szybciej można było się pakować i przechodzić z sali do sali....
Po drugim sezonie urządziliśmy pierwszą prawdziwa i poważną wystawę. Zrobiliśmy mnóstwo ptaszków, rybek, kwiatków, lampionów i innych motywów. Zaproszeni goście byli pod dużym wrażeniem.







CDN

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz